HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2007.08.08. 10:10 gurkaserpa

Slow Hands

Címkék: klip

     A 80-as években, egészen pontosan annak is a második felében egy elég komoly útkeresés jellemezte a rockzenét. A punkból már mindent kisajtoltak legalább kétszer, a végletekig gyorsított hardcore is unalmassá vált, így nem volt más hátra, ki kellett találni valami újat. Elkezdtek kísérletezni a gitárokkal, meg a torzítókkal mindenféle eszement hangzást csiholva, ami eleinte a zenei faszverés kategóriáját bőven kimerítő lemezekbe torkollott majd szépen lassan kinőtt belőle (szerintem) minden idők egyik legizgalmasabb színtere, az amerikai post punk szcéna a már klasszikusnak számító Sonic Youthszal, Dinosaur Jr.-ral meg a többi remek bandával. Az előbbi zenekarok (+ a Galaxie 500) és a Velvet Underground életművére támaszkodva jött létre aztán a torzítottgitározást a végletekig lassító és abba érzelmeket beoltó új műfaj, a slowcore és alapbandája, a Codeine.

     A Codeinet 1989-ben alapította az irigylésre méltó névvel rendelkező Stephen Immerwahr és két haverja, hogy a nagyközönségre (najó, kisközönségre) zúdítsa világfájdalmát (sadcoreként is emlegetik a műfajt, röhej). Első lemezük 1990-ben jelent meg a nagyon híres Sub Pop kiadónál Frigid Stars címmel, mondanom sem kell, bizonyos körök minimum isteni gyógyerőt tulajdonítanak neki. Lassú, már-már doomos tempó, a hörgés helyett azonban Immerwahr gyámoltalan hangját kapjuk, ami engem leginkább J Mascisra emlékeztet. Második lemezüket, a hatszámos Barely Realt két évvel később adták ki, ezen közreműködik egy meghökkentő zongoraszóló erejéig David Grubbs, főállású amerikai underground művész, aki a következő lemezen is besegített. A lemezt tagcsere követte, a dobos Chris Brokaw úgy döntött, inkább másik bandájának, a Comenak szenteli idejét, így csúnyán otthagyta társait. Kiadtak még egy lemezt, a White Birchet 1994-ben, utána azonban feloszlatták a bandát, egyszerűen nem látták értelmét a folytatásnak. Immerwahr egy Raymond nevű zenekarban próbálkozik azóta, az eddig nem említett gitárost, Douglas Scharint pedig egy HiM nevű zenekar igazolta, akinek nevével most csakazértsem kezdünk el poénkodni.

     A Codeine azóta sem nagyon kapta meg a kellő megbecsülést, nem kerültek fel ,,Minden idők legbefolyásosabb lemezei,, listákra és a viszonylag ismert Low említésekor sem szokták leírni a nevüket, pedighát nélkülük, ugye. A keménymag ugyan összehegesztett egy fansiteot, de a wikipedia és az allmusic is szűkszavúan ír róluk, sőt a mindenhatónak hitt youtubeon is csak egy, azaz egy darab (a fenti) videót találtam.

[mp3] Codeine - Frigid Stars

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr69134780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

78786586241 · http://kultblog.hu 2007.08.08. 18:01:31

"A 80-as években, egészen pontosan annak is a második felében egy elég komoly útkeresés jellemezte a rockzenét." ezzel valahogy nem értek egyet. jóval előtte voltak már zenekarok akik próbáltak nyitni. Can, Aprodite's Child, Pink Floyd. khm, meg az egész krautrock műfaj a '70-es években jött létre

gurkaserpa 2007.08.08. 18:40:52

nem látom az ellentmondást

78786586241 · http://kultblog.hu 2007.08.08. 19:22:25

muha, így utólag visszaolvasva én sem :D na szóval a komoly útkeresést én jóval előbbre datálnám
süti beállítások módosítása