HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2008.02.13. 09:03 gurkaserpa

Sydney, 1966

Címkék: beat 60 as évek easybeats

Semmi bajom Ausztráliával, de azért egy kicsit komolyanvehetetlen helynek tűnik. Kezdve azzal, hogy fellázadt angol bűnözők alapították, egészen odáig, hogy maroknyi igazán sikeres zenekara közül kettőt is egy betelepült skót házaspár gyerekei hívtak életre. A Young-család 1963-ban hagyta el Skóciát, két legkisebb fiuk 10 évre rá alapította meg az AC/DC-t, minden idők második legjobb ausztrál bandáját (az elsőről bővebben itt). A zenekarosdi azonban egyáltalán nem volt új dolog Youngéknál, sőt Malcolmot és Angust valószínűleg nem más hajtotta mint túlszárnyalni George nevű bátyjukat, akinek konkrétan az első nemzetközi sikereket elért ausztrál slágert köszönheti a világ.

Az Easybeats volt az ausztrál Beatles. Annyira elképesztően népszerűek voltak otthon, hogy a körülöttük kialakult hisztéria saját nevet kapott, ez volt az Easyfever. A bandát 1964-ben hozta össze 5 európai bevándorló, köztük a gitáros George Young, aki a másik gitárossal, a holland Harry Vandával a dalírásért is felelt. A sztori a szokásos: gyors felfutás, nagynevű producerek, egy orbitális sláger, turné a Stonesszal, viszonylag nagy siker Amerikában és Nagy Britanniában. Mindezt a Friday On My Mind c. dalnak köszönhették, ami Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban is bekerült a Top 10-be és amit később rengetegen feldolgoztak, köztük David Bowie is. Bár a lemezeik sem rosszak, azért nem érik el a ,,brit invázió,, csúcsbandáinak szintjét, de ez a sláger minden szempontból kifogástalan.

A zenekar akkor oszlott fel, mikor a tagok megelégelték a Vanda-Young szerzőpáros egyeduralmát. Az énekes Stevie Wrightnak nagy jövőt jósoltak, de közbeszólt az orvostudomány: drog- és alkoholfüggősége miatt bevonult a hírhedt Harry Bailey doktor klinikájára, aki forradalminak hirdetett ,,deep sleep” terápiájával szellemi nyomorékká tette a srácot. Vanda és Young viszont megvolt az Easybeats nélkül is: John Paul Youngnak megírták a Love Is In The Airt, és producerként tevékenykedtek az AC/DC első hét lemezének felvételénél. Azóta boldogan élnek míg meg nem halnak.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr9334962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaki 2008.02.13. 18:30:32

Annyira tudtam, mikor az "itt"-re kattintottam, hogy Bede Atyaúristen Márton RKAL-os Radio Birdman cikkéhez jutok majd. Kíváncsi lennék a Saints meg a Victims mit szólna mindehhez. Persze ettől még lehet, hogy a Radio Birdman a legjobb, csak ez így olyan Reuters által átvett valahogy.

stereomackó 2008.02.13. 22:02:34

Na ne már! A Radio Birdman tényleg klassz banda volt, de a Saints szerintem simán verte mindenben.

Amúgy nekem is eszembe jutott egyszer egy ilyen Ausztrál poszt, de így asszem kihagyom, Helyette inkább nyomatok majd valamit Új-Zélandról. :D

gurkaserpa · http://www.newkidsontheblob.blog.hu 2008.02.14. 11:46:07

na, itt megint mellékvágányon indulunk el akárcsak a pszichedéliás bejegyzésnél, ugyanis kurvára nem arra van kihegyezve a poszt, hogy melyik volt a legjobb ausztrál zenekar. azért linkeltem a RKALt, mert igyekszem minél több magyar nyelvű írásra hivatkozni, ennyi. felőlem aztán vitatkozhatunk, hogy Natalia Imbruglia vagy a Lime Spiders volt e jobb Ausztráliából, de tulajdonképpen tökmindegy.

stereomackó, te meg csinálj nyugodtan ausztrál posztot, én itt csak a dalt akartam kihangsúlyozni, viszont ilyen ,,Nap dala,, hülyeségbe nem akartam kezdeni, ezért kerekítettem köré ezt az írást.

poprocks 2008.04.29. 22:19:44

Radio Birdman talán..., de szerintem Ac/Dc mindenek felett:)
Viszont teljesen biztos, hogy Natalia Imbruglia soha nem lesz a legnagyobbak között, semmilyen kategóriában:)

Ausztráliát meg tessék komolyan venni...komoly hely komoly zenével:)

vizipaci e 2008.08.27. 04:29:55

Ausztrália már akkor is rendben volt, az Easybeatsnek olyan előzenekarai voltak, mint pl. a Black Diamonds:

www.youtube.com/watch?v=m0aOQPZPKdw
süti beállítások módosítása