HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2007.12.30. 21:56 csoo

"The end of the something I did not want to end"

Címkék: jens lekman interpol animal collective m.i.a. band of horses liars panda bear the national phosphorescent beirut

*dobpergés*

1. Panda Bear: Person Pitch

 

 

 

 

 

 

 

Ez a lemez egy óriásplakát, amit ha 5 méterről nézünk, olyan, mint egy szép napsütötte tengerpartot ábrázoló kép, ha pedig fél méterről vizsgáljuk, észrevesszük a millió színes kis képpontot. Zajokból (bugyborékolás, autóverseny, bagolyhuhogás, tűzijáték stb.) és ismert számok hangmintáiból összerakott popdalok alkotta szinte egybefüggő hangfolyam. Sok pozitív dolgot lehetne írni erről a lemezről, de egyrészt nem akarom megismételni a szokásos indoklásokat, másrészt nekem bőven elég az a sajnos kicsit érzelgős magyarázat, hogy idén egy lemez hallgatása közben (és talán egyébként) sem éreztem magam olyan jól, mint mikor a Person Pitch szólt.

2. Animal Collective: Strawberry Jam

 

 

 

 

 

 

 

A Strawberry Jam végül a második helyre szorult, de ez az album is, azon belül pedig a Fireworks című dal biztos örömforrás volt idén. Ide tartozik az is, hogy újból megtapasztaltam, milyen az, amikor egy rettenetesen várt album nem okoz csalódást, és végre megtudtam, mit jelent az, ha rajongásom csúcsán jutok el egy koncertre, ahol azt még ráadásul ki is élhetem a végletekig.

3. The National: Boxer

 

 

 

 

 

 

 

Nem elsőre adta meg magát, szükség volt egy második hallgatásra is, hogy utána folyamatos hiányérzetem legyen, ha nem ez szólt. Melankólia, búslakodó bariton, vigasztaló szomorúság. Félre az útból, Interpol.

4. Band of Horses: Cease to Begin

 

 

 

 

 

 

 

Mat Brooke, a fő dalszerző távozása nem maradt észrevétlen, így nem állítom, hogy a Cease to Begin-t ugyanolyan nagyívű dalok alkotják, mint az első lemezüket, de jól eltalált hangulatokból, emlékezetes dallamokból és Ben Bridwellből ezen sincs hiány.

5. Jens Lekman: Night Falls Over Kortedala

 

 

 

 

 

 

 

A szerelembe reménytelenül szerelmes zenebuzik őrangyala idén a kissé szerencsétlennek és aszexuálisnak tűnő Lekman lett. A részletgazdag, könnyed és szórakoztató dalaiban tökéletes egyensúly van a poénok és az érzelgősség között, ráadásul egy újabb bizonyíték arra, hogy a cinizmus csak a szentimentalitás takargatására szolgál.

6. Interpol: Our Love to Admire

 

 

 

 

 

 

 

Szinte minden kritikában oda lyukadnak ki, hogy az Interpol titka nem más, mint a jó dalok írása majd azok jó előadása. Én sem tudok okosabb megfejtést mondani.

7. M.I.A.: Kala

 

 

 

 

 

 

 

Már az első hangja tökéletes, és később sem találtam benne csalódást okozó részeket. A kikezdhetetlen és legkevésbé sem alibi zenei alapokra rapelő M.I.A. asszem megpiszkálta bennem az indiai musical zenék iránti elfojtott vágyakozásomat, továbbá megteremtette a dzsungel popra való igényemet.

8. Liars: Liars

 

 

 

 

 

 

 

Reszelősen nyomuló, változatos slágerek, hajrázás meg egy kis befordulás. Sosem tudom eldönteni, hogy kismacska vagy Angus Andrew lennék szívesebben, de ez biztos valami jót jelent.

9. Beirut: The Flying Club Cup

 

 

 

 

 

 

 

A Beirut esetében állandóan azzal jönnek, hogy ugyan Zach Condon mégis mit tudhat a Balkánról meg úgy (Kelet-)Európáról általában. Hát engem ez érdekel a legkevésbé. Az már sokkal inkább foglalkoztat, hogy a fenébe tud valaki olyan számokat írni, amiknek a hangulata emlékeztet egy csomó mindenre, olyan mint valami filmzene, de mégsem, mert nem ugrik be egy film se, viszont jó néhány kellemes emléket előhív, és én ezért csak hálás tudok lenni.

10. Phosphorescent: Pride

 

 

 

 

 

 

 

Bonnie 'Prince' Billy stílusát megidéző gyönyörű folkos dalok. Érdemes legalább az utolsó előtti Cocaine Lights című számot meghallgatni, ugyanis az abban elhangzó egyik sor ("In the morning, in the kitchen I can hear my own blood clicking.") győzött meg végleg arról, hogy helye van az első 10-ben.

11. Les Savy Fav: Let's Stay Friends
12. Bon Iver: For Emma, Forever Ago
13. Sunset Rubdown: Random Spirit Lover
14. Aesop Rock: None Shall Pass
15. Devendra Banhart: Smokey Rolls Down Thunder Canyon
16. Of Montreal: Hissing Fauna, Are You the Destroyer?
17. Akron/Family: Love Is Simple
18. Deer Tick: War Elephant
19. LCD Soundsystem: Sound of Silver
20. Ola Podrida: Ola Podrida
21. John Maus: Love Is Real
22. Marissa Nadler: Songs III: Bird on the Water
23. Coconut Records: Nighttiming
24. The Twilight Sad: Fourteen Autumns & Fifteen Winters
25. The Bees: Octopus
26. Pissed Jeans: Hope for Men
27. Andrew Bird: Armchair Apocrypha
28. St. Vincent: Marry Me
29. Dizzee Rascal: Maths + English
30. Feist: The Reminder
31. Two Gallants: Two Gallants
32. Menomena: Friend and Foe
33. Yeasayer: All Hour Cymbals
34. Songs of Green Pheasant: Gylling Street
35. Parts & Labor: Mapmaker
36. Deerhunter: Cryptograms
37. Paul Duncan: Above the Trees
38. Richard Hawley: Lady's Bridge
39. CocoRosie: The Adventures of Ghosthorse and Stillborn
40. Eric Copeland: Hermaphrodite

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr75279507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyurmapok 2008.01.03. 00:49:22

teljesen más lenne ez a lista ha mindent meghallgattál volna amit ajánlok :(
viszont a top40be nálam is ott lenne Aesop! :D
süti beállítások módosítása