HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2009.03.15. 12:00 csoo

Re

Címkék: folk bruce springsteen

"buzi+newkidson+", "bam+margera+sapka"

Ilyenkor érzem, érdemes még ide írni.

Rég történt itt bármi, nem is tudom, meddig fog(ok) (ki)tartani, mindenesetre itt a folytatás.

A Farm, ahol élünk első évadjában van az a rész, amikor Charles bemegy a VÁROSBA, és összeszedi a hulla részeg/bajkeverő/alkoholista/"család barátja" Mr Edwards-ot, hazaviszi Walnut Grove-ba, ahol aztán egy szentfazék özvegyasszony jelenléte hirtelen absztinenssé varázsolja. Ez mind lényegtelen végül is, azt meg inkább hagyjuk, hogy miért nézem egyáltalán, de annyi jelentősége van, hogy ebben az említett részben Mr Edwards énekel (8:15) egy dalocskát, az Old Dan Tuckert. Annak idején csak magyarul láttam a sorozatot, talán a szinkron miatt nem tűnt fel, (ha lefordították egyáltalán), de az is lehet, hogy csak simán nem emlékszem rá. Most viszont eredeti hanggal nézem, meg fel is lettem világosítva, hogy ez egy egész népszerű darab, szóval nagyon valószínű, hogy már megint csak én nem ismertem. Mindenesetre egy amerikai népdalról van szó, ami a 19. században íródott egy minstrel showhoz. Ezek humorosnak szánt színpadi előadások voltak, commedia dell'arte jelleggel, és többnyire a fehérek figurázták ki a négereket feketére festett arccal. Persze ha ismert a szerző, akkor talán nem is népdal, de hát úgy nézem, nincsen eldöntve, honnan ered, így talán van egy kevésbé rasszista olvasata is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A végtelen számú ismeretlen bluegrass, country, stb. zenészen kívül az egy fokkal ismertebb Pete Seeger is feldolgozta, na meg Bruce Springsteen is. Ezt az utóbbi verziót már egy csomószor meghallgattam, tényleg letehetetlen, dúdolható, énekelhető, hümmeghető, jó rövid (2:31), és ami a legfontosabb: van benne bendzsó. Annyira nem vagyok oda a hurráoptimista zenés összejövetelekért, de így hallgatva egészen vonzó a hangulata, meg ezek a tradicionális amerikai megnyilvánulások amúgy is szimpatikusak, gyanítom, azért, mert semmi közöm nincs hozzájuk.

Bruce Springsteen: Old Dan Tucker

(A dal a We Shall Overcome c. albumon van rajta, ami valamiért kimaradt eddig, sajnos.)

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr901003085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

söcsö 2009.03.15. 14:26:25

Hát Liller, sajnos csak addig tudsz kitartani, amíg a MOCSKOS KOMENISTÁK engedik. :((
Amúgy meg örülök, hogy végre rászántad magadat a folytatásra :)

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2009.03.16. 02:50:02

ha ezt Pete Seeger hallaná... lol. egyébként meg köszi!

gyurmapok 2009.03.17. 03:28:28

nyugi, a leghusegesebb rajongoidat ennyi ido utan sem veszited el :)

samspade · http://maizene.freeblog.hu/ 2009.03.22. 16:04:20

Nocsak, mit látnak szemeim... Üdv újra a fedélzeten! :)

flynn 2009.03.24. 11:44:05

wow :)
nagyon szerettem ezt a blogot régen, örülök, hogy folytatod. ne is hagyd abba soha :)

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2009.04.25. 16:51:02

"és ami a legfontosabb: van benne bendzsó"

Egyetértek, asszem az elmúlt egy évben több bendzsót hallottam, mint előtte elektromos gitárt. Bruce pedig a 2020-as évek Johnny Cash-e lesz, bensőséges country-balladákat fog énekelni a nappalijában gitárral (ahogy egyébként kezdte is, ld. a The Early Years c. kalózválogatást).
süti beállítások módosítása