HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2008.07.13. 20:57 gurkaserpa

"Always different, always the same"

Címkék: punk post punk fall mark e smith

Mark E. Smith és zenekara, a Fall nem egyszerű eset. Eleve küszködve vágtam neki az életműnek, mivel 30 év alatt kiadtak vagy 30 nagylemezt – ilyenkor ugye az ember nem tudja hol fogjon hozzá, satöbbi satöbbi, plusz maga a zene sem éppen habkönnyű tingli-tangli. Smith érthetetlen krákogással és motyogással előadott agymenése általában valami húzós, legtöbbször sokáig ismétlődő post punk alappal van megtámogatva, amit sokak gyomra nem vesz be, anyukám sem szereti például.

 

Én a This Nation’s Saving Grace-t bírtam eléggé, de hogy ezért a rusnya öregemberért lehet komolyan rajongani, az pont egy hete esett le, mikor láttam őt élőben a zágrábi Rokaj fesztiválon. Hogy mit művelt a színpadon, azt egy picit később máshol fejtem majd ki, újsütetű, ám annál lelkesebb Fall rajongóként azonban az életmű néhány izgalmasabb darabjával rónám le a tiszteletem a poptörténet minden bizonnyal legalattomosabb gecije előtt. 

Bár a Fall és maga a post punk elég távol áll szinte mindentől, ami a popzenében korábban történt, azért még ők sem vetették el teljesen az elődöket. Nem egy számot dolgoztak fel a Brit Invázió egy-egy tagjától, viszonylag ismert Victoria c. daluk eredetije is egy Kinks szám, de egy 1987-es válogatásra felvették a Beatles Day In The Life cimű dalát is. Ezekben az a vicces, hogy Smith valószinűleg minden erejével az éneklésre koncentrál, így nem marad ideje a mocskolódásra és egy egészen korrekt úriembernek tűnik.

Beatles – A Day In The Life (Fall cover)

Bár Smith az egyik legnagyobb kultsztár a rockandrollban és gyakorlatilag mindenhol van néhány mindenre kész hive, Angliában azért ennél több jut neki. A BBC-ben (legyen szó rádióról vagy tévéről), viszonylag gyakran bukkan fel a legkülönbözőbb alkalmakkor. Egyrészt ugye egyik legnagyobb rajongója a legendás rádiós DJ, John Peel volt, akinél 24-szer zenélt is (ezt örökiti meg a 3 évvel ezelőtt megjelentetett hat cédés monstre kiadvány), a legviccesebbek azonban azok a jelenései, amikor túllép a zenész és frontember szerepén. Itt például egy sitcomban tűnik fel Jézus szerepében:

Továbbá olvasott már fel egy HP Lovecraft novellát, bemondta a focieredményeket (oké, ez nem a BBC) és készitettek róla egy jó kis dokumentumfilmet is.

Imperial Wax Solvent c. idei lemezük nemrég jelent meg. Ebből többek közt megtudhatjuk, hogy Mark 50 éves és élvezi. Foglaljuk imáinkba a nevét.

I've Been Duped

Is This New

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr48566519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flynn · http://netric.wordpress.com 2008.07.14. 23:42:50

úgy tudom idén megjelent róla egy könyv is.
amúgy tavaly a mouse on mars tagjaival csinált egy fasza kis albumot von südenfed név alatt. érdemes leellenőrizni, ha még nem hallottátok :)

Prichard 2009.03.23. 00:09:39

Leginkább az az érdekes a Fall-ba, hogy a zene egyszerre Pre- ,és Poszt-punk.
Nagyon jóféle, "Big New Prinz" a kedvenc.
süti beállítások módosítása