HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2007.08.29. 16:06 csoo

Svédországból jöttem...

Címkék: pop svéd jens lekman

A „mennyországban a szakácsok franciák, a rendőrök angolok...” kezdetű viccet én annyival egészíteném ki, hogy a popzenészek pedig svédek. Már számtalan bandával bizonyították be, hogy tudnak valamit, amit a világ más részein nem, illetve úgy, ahogy mások nem. Az ottani együtteseknek, mint pl. az Acid House Kingsnek, a Peter Bjorn and Johnnak, vagy az I’m From Barcelonának valahonnan hihetetlen mennyiségű muníciója van könnyed, elegáns, dallamos és jó humorú számokat írni. A 26 éves Jens Lekman is pontosan ilyen képességekkel rendelkezik, és a Night Falls Over Kortedala című nagylemeze egy újabb cáfolata a középiskolai földrajz tanagyagnak, mely szerint Svédország fémiparban a legjobb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A címben szereplő Kortedala nem más, mint Lekman lakhelyének környéke, és stúdiójának helyszíne, melyben az albumot vette fel. Elmondása szerint egy elég depresszív hely, ahonnan alig várja, hogy elhúzzon a francba, mielőtt még ő is hasonulna az ott élő emberekhez, akik ha éppen nem magukkal vannak elfoglalva, akkor őt akarják kirabolni éjszaka. Mindezek ellenére egy kifejezetten „napsütötte” és élvezetes album lett a végeredmény. A 2004 és 2007 között megírt és most csokorba szedett dalok a szerelemről, vagy éppen annak hiányáról szólnak, de a végeredmény legkevésbé sem szirupos, főleg mivel Lekman nem bírja ki, hogy ne csempésszen be egy kis iróniát szinte minden sorba. Jól is teszi, mivel úgy tűnik, a zenélés után poénokban a legjobb. És akkor még nem esett szó a lenyűgözően kidolgozott zenei körítésről: mindenféle hangszer (zongora, szaxofon, vonósok stb.) mellett a megfelelő pontokon megjelenik az elektronika is, és Lekman kellemes hangjával az egész az idei év egyik legszerethetőbb poplemezévé áll össze.

 

[mp3] The Opposite of Hallelujah
[mp3] A Postcard to Nina
[mp3] A Friday Night at the Drive-In Bingo

 

Jens Lekman hivatalos (személyes és vicces, plusz van rajta blog is, amiből például az is kiderül, miért lett elege a myspace-ből)

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr14152146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ThomYerk 2007.08.29. 22:20:06

és a hives ugye. meg a mando diao :) szóval vmi van ott a levegőben basszameg
jó, a hives nem egy könnyed pop kateg, de akkoris

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.08.29. 23:06:07

szándékosan írtam stílusban hozzá hasonló együtteseket. de persze igazad van. egyébként itt egy lista 526(!) svéd pop bandával.
www.hellosurprise.com/

ThomYerk 2007.08.30. 01:34:01

gondoltam h nem matyóhímzésből maradtak ám ki :)
az 526 banda meg izé...hát nemtom ebből hány él meg

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.08.30. 10:27:55

nem volt kedvem összeszámolni, hány banda van köztük, amik nemzetközileg is (el)ismertek, de valószínűleg elég sok. szóval szerintem elég jó arány. (főleg ha azt is hozzávesszük, hogy az ismertebbek mind jók.)

ursula · http://16maybeless.freeblog.hu 2007.08.30. 15:09:23

Az Oh, you're so silent Jens jobb lemez volt szerintem. Ezen is jo dalok vannak, de valahogy nem mukodik, mint lemez, vagy nem tudom. Lehet, hogy csak en nem vagyok nagylemezes hangulatban.
A kedvencem a You arms around me, a harfaval, meg azzal a fasza gitartemaval.
Az elso dal meg pont olyan, mint egy Walker Brothers szam.

ursula · http://16maybeless.freeblog.hu 2007.08.30. 15:51:13

Pedig a Oh, you're so silent Jens egy valogatas lemez. (ezt is irni akartam az elobb)

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.08.31. 11:42:38

Én csak nemrég ismertem meg, pont ezzel az új lemezzel, de pótoltam, és tényleg eléggé egyben van az előző válogatás album. Meg talán jobban dominál a szomorkásabb hangulat rajta. De működőképesnek tartom a Night...-t is, nem hiszem, hogy tudnék választani (egyelőre).

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.11.14. 00:25:15

A Love is All is kurva jó svéd együttes.

jimlemon 2008.03.31. 13:59:15

jujj ez a Love is all tényleg haddnemondjam!!!!

ojessz!!!

csak ez a blog kell nekem ezentúl!

és jeeee!

Innen ismertem meg a Cat Power-t és a Cross bones style klipp miatt pedig beleestem a csajba!

kedves bogszerkesztők, nem ciki bevallanom, és töredelmesen meg is teszem, hogy eddig eddig milyen szar zenét hallgattam, minden tekintetben :(

süti beállítások módosítása