HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2007.12.11. 21:48 csoo

Zzz...

Címkék: folk beach house marissa nadler bon iver

Minden kígyókról szóló természetfilm fénypontja az, amikor azt meséli  a narrátor, az óriáskígyó hogyan fal be valami hatalmas állatot, és ezek után hogyan fekszik ki a napra félárbocra eresztett szemhéjakkal emészteni. Én egyszerűen megveszek az olyan számokért, amik ezen állapot hangulatát idézik meg, vagy legalábbis valami olyasmit, mint mikor a hetek óta tartó borongós, hideg időben kisüt a nap, és mindez csukott szemmel debil mosolygásra késztet.

A baltimore-i Beach House Alex Scally és Victoria Legrand dream pop duója. Az elvileg 2008 elején megjelenő lemezük természetesen nem kerülhette el, hogy még idén kiszivárogjon. Az előzőhöz képest nincs sok változás, talán csak annyi, hogy a szabálytalan alakú dalokat most talán egy fokkal könnyebb átnyomni a kör alakú pop formán. De a hangsúly még mindig Legrand álomszerű hangján és a viszonylag lo-fi, de remek atmoszféra teremtő zenei körítésen (dobgép, orgona, gitár, billentyűk) van.

[mp3] Astronaut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marissa Nadler a singer-songwriter kategória archetipikus példája, a számokat saját maga írja, gitárral kíséri és kristálytiszta hangján elénekli őket. Elmondása szerint leginkább a hagyományos amerikai népzene ihlette meg, de szokás a New Weird America mozgalom tagjának is tekinteni. Az idén megjelent harmadik, Songs III: Bird on the Water című nagylemezének szereplői többnyire kitalált karakterek, és a finoman hangszerelt daloknak is van egy határozottan misztikus, gótikus jellege. Ennek ellenére az egész mégis nagyon emberi és őszinte.

[mp3] Diamond Heart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bon Iver nem más, mint Justin Vernon, aki az egyik télen fogta magát, és félrevonult egy isten háta mögötti wisconsin-i faházba, mert elege lett mindenből és egy kis nyugalmat akart. Úgyhogy nem csinált mást, csak olyan ház körüli munkákkal foglalkozott, mint pl. tűzifa gyűjtése és aprítása. Emelett viszont napi 12 órában dolgozott a For Emma, Forever Ago című nagylemezén, mely az évek alatt összegyűlt fájdalmat, kilátástalanságot, bűntudatot, szerelmet meg ehhez hasonlókat tartalmaz többnyire csak egy szál akusztikus gitárral és dobbal kísért dalok formájában. Nem kell aggódni, nem panaszkodás ez, hanem az év egyik legkellemesebb hangján megszólaló vigasztalás.

[mp3] Lump Sum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr25260888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.12.11. 23:19:14

Bon Iverért köszi, nem ismertem. A hangja Jeff Buckley, a zenéje Bonnie Prince Billy... főleg ezen a viden:
youtube.com/watch?v=P61sAPgGZyI

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.11. 23:46:29

van egy olyan érzésem, hogy most már egy szőrös arcú, gitáros fickó sem kerülheti el a Bonnie Billy hasonlatot :) egyébként igazad van. a faház meg tényleg tök jó, és valószínűleg nem lehet túl lepusztult belülről, ha elvileg van benne valami stúdiószerűség is.

ursula · http://16maybeless.freeblog.hu 2007.12.12. 09:01:58

"...az évek alatt összegyűlt fájdalmat, kilátástalanságot, bűntudatot, szerelmet meg ehhez hasonlókat..."

:-)))))))))))))))))))))))))))))

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.12. 11:06:47

ne bánts, én csak plagizáltam :)))

"All of his personal trouble, lack of perspective, heartache, longing, love, loss and guilt that had been stock piled over the course of the past six years, was suddenly purged into the form of song."

csak nem akartam beleírni az összeset. bár így tényleg vicces.

ursula 2007.12.19. 10:25:17

nem bantas, tenyleg vigyorogtam mikor olvastam...

de vegre kibujt a szog a zsakbol ;-)

nyistapista 2008.04.23. 13:29:50

Bizony, megéri a Pitchforkot olvasni. Szerintem az Emma 2007 legerősebb albuma, pedig én nem vagyok oda ezért a neofolkért.
süti beállítások módosítása