HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2007.12.16. 11:38 csoo

Last Minute II

Címkék: klip kanye west hip hop bonnie prince billy elektro john maus dan deacon zach galifianakis

Gyanítom, ilyenkor már a mindent eldöntő év végi listára, és nem a hülye dumára van igény, de mivel az előbbi nekem egyelőre nincs, az utóbbi viszont annál inkább, ezért most még legyen egy ilyen bejegyzés mindenféle random dologgal. Ja és nyugodtan lehet továbbkattintani, szigorúan ünnepmentes a gyűjtés.

John Maus-ról csak néhány hete hallottam először, de rögtön sikerült egy csomószor meghallgatnom főleg az új, egyébként második lemezének (Love Is Real) dalait. Elsőre úgy tűnhet, hogy Maus nagyon a periférián mozog, és talán az se sokat lendít a dolgon, ha azt mondom, az Ariel Pink's Haunted Graffiti-ben ő az egyik tag. Na de általában ilyenkor jön a képbe egy sokkal ismertebb valaki, aki elkezdi pátyolgatni. Hát nyilván most is van ilyen, méghozzá Panda Bearről van szó, aki az idei év megkerülhetetlen figurája volt, és akiről szerintem csak az nem hallott, aki barlangban él vagy mondjuk a Petőfi rádióra alszik el (bármelyik napszakban). Szóval Panda Bear elhívta maga mellé Maus-t zenélni, és a blogjában írt arról, hogy szerinte ez egy jó lemez, és azt kell, hogy mondjam, én ezzel egyetértek. Talán a dark szintipop a legtalálóbb meghatározás, de tegyük hozzá a mostanában divatos, de ezúttal mindenképpen helytálló "furcsa" jelzőt. Egyrészt Maus ránézésre nekem egy idegosztályról szabadult modellnek tűnik, másrészt számomra kicsit különös, hogy 2007-ben valaki miért akarja a 80-as évek szintipopját megidézni azzal, hogy többnyire torzított hangon, néha meglehetősen lomhán ráénekel szintis alapokra, vagy éppen artikulálatlanul visít itt-ott. Na nem mintha ez gond lenne, épp ellenkezőleg. És ha már egyik kritikában vagy leírásban sem szokták elfelejteni megemlíteni, hogy Panda Bear olyan, mint az űrbe kilőtt Brian Wilson, akkor Mausra ez hatványozottan igaz, mínusz a Beach Boys-os párhuzam. A monumentális dallamok néha a new wave-es komoly, sokszor humortalan pókerarc attitűdjét juttatják eszembe, aztán néha olyan az egész, mint egy tudományos ismeretterjesztő film zenéje vagy valami űrben játszódó B kategóriás sci-fi-é, amiből már tényleg csak a képbe belelógó, űrhajót tartó kéz hiányzik. Néha meg - hogy mégjobban összezavarjon - egy-egy dal egyszerűen csak szép. 

[mp3] Do Your Best

[mp3] My Whole World Is Coming Apart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kanye West nálam mindig is a "klipben elmegy" kategória volt, és sosem vettem a fáradtságot, hogy teljes albumokat hallgassak tőle. Viszont zavaróan (pontosabban zavarbaejtően) sok olyan oldal foglalkozott vele, melyeknek én sznob módon általában adok a véleményére, ráadásul elismerően szóltak róla. Mondjuk még így se nagyon tudott izgatni a dolog, de nekem is elég csak egy légypapír, amire azonnal rátapadhatok. Jelen esetben már megint Bonnie 'Prince' Billy-ről van szó, aki most kivételesen csöndben marad, és csak a Can't Tell Me Nothing-hoz készült alternatív videóban bohóckodik a humorista Zach Galifianakis-szel együtt (aki onnan lehet ismerős, hogy Fiona Apple Not About Love című klipjében is ő szerepel). Na ennek már sikerült rávenni arra, hogy végighallgassam a Graduation-t, ami még így sem lesz egy hatalmas kedvencem, de egyáltalán nem rossz hallgatnivaló. Ami engem mondjuk mégis zavar, az pl. West lemezről lehömpölygő egoizmusa, amit ugyan tompít a néha felbukkanó humor, de még így is az az érzésem, mint az olyan beszélgetésekben, ahol érdekel, mint mond a másik, sőt még szórakoztató is, de mégsem tudok szóhoz jutni. Másrészt azért is jár egy fekete pont, mert "lenyúlta" a Daft Punk-ot. De a többséggel ellentétben én nem azt gondolom, hogy micsoda disznóság, hát szegény Daft Punk..., hanem maga az aktus zavar, vagyis egyszerűebben megfogalmazva, fogalmam sincs, mi a francnak volt arra szükség, hogy egy végtelenségig elcsépelt részletet felhasználjon egy önmagában is egészen életképes dalhoz, igazán kotorászhattak volna még a demo hangminták között. Mert az az igazság, hogy sem ezt a számukat, sem a Daft Punkot nem tudtam megkedvelni eddig. Na de talán majd egy Will Oldham-es klippel...

 

A másik "felfedezésem" Dan Deacon, akinek a Spiderman of the Rings című lemezéből annak idején kb. csak a második számig sikerült eljutnom első nekifutásra. Na de most végighallgattam, és rá kellett jönnöm, hogy Deacon egy határozottan szimpatikus figura, sőt kifejezetten szórakoztató a maga infantilis, zajos módján. Előszedve az összes sztereotípiát meg a face controllt, nem gondoltam volna, hogy a Little Britain-ből Andy-re hajazó fazon egyébként egy képzett zeneszerző. És bár a popot nem a könnyű végén fogja meg - innen a kezdeti ellenállásom - mégis sikerül neki a színes zajból viszonylag nagy, de könnyen lenyelhető falatokat formáznia.

Wham City (part one, live) (érdemes megvárni a 2. percet, komolyan)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr48265614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaki 2007.12.16. 13:06:11

Ajánlom, hogy szerezd(zétek) be Dan Deacon Ultimate Reality c. dvd-jét, nagyon vicces meg simán elmegy projektoros háttérképnek valami hülye buliban.

gurkaserpa · http://www.newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.16. 14:50:45

jóég, ha valamilyen véletlen folytán előbb látok deaconról képet, tutira nem szedtem volna le a lemezét annak idején :D

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.17. 11:21:22

valaki: igazán leírhatnád, te honnan "szerezted be", nekem első körben (torrent) nem sikerült rátalálnom.

valaki 2007.12.17. 15:49:58

karagarga.net, tulajdonképpen a filmes oink. Sajnos regisztrálni kell, kb. ugyanannyira belterjes mint az oink volt, de ha adsz e-mail címet, küldök meghívót.

stereomackó 2007.12.18. 18:02:09

Én meg most, hogy látok róla képet, azt hiszem leszedem a lemezét. hehe

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.18. 19:12:15

azt hiszem, ezzel én is így voltam. hát ez van, működik a face control :)))

valaki: asszem ez az oink hasonlat kicsit megrémisztett. de köszönöm a felajánlást!

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.12.27. 22:57:00

Ez a Kanye West gyerek nálam akkor baszta ki a biztosítékot, és egyszersmind akkor hallottam róla először, amikor a New Orleans-i árvízkor azt bírta mondani a kamerákba, meggyőződéssel, és a tőle telhető legokosabb arccal: "dzodz busz dant ker ebáut blek pipöl". A magamfajta morózus republikánusnak elég is volt ennyi, hogy besoroljam a többi politikailag elfogult shobiz celeb közé, és soha többé ne akarjak hallani róla.

A klipet csak jóképű hercegem miatt néztem meg, és kétségkívül vicces, ahogy a két paraszt szerencsétlenkedik :)

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.28. 12:52:52

Kanye West imázsához hozzátartozik a demokrata attitűd, tulajdonképpen ezzel is szerezte meg a rajongói bázisát. mármint azzal, hogy nem (csak) a fekete rap/hip hop szokásos témáit dolgozza fel. és ilyen kijelentésekkel legalább annyi embert lehet megnyerni, mint elveszíteni, főleg most, és főleg Amerikában. egyébként van egy interjú, amiben azt mondja, hogy "I've a hard time believing that George Bush cares about anyone... so sidebar...black people also", arra a kérdésre válaszolva, hogy igazságos volt-e a régebbi kijelentése.
de hát innen kissé nehéz megítélni ezt az egészet, mint ahogyan a hazai konzervatívok nem feleltethetők meg az amerikai republikánusoknak, még akkor se, ha alapvetően mindkettő a középkorú, heteroszexuális fehér férfiakat célozza meg.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.03. 00:56:45

Nem a demokrata attitűd zavar, hanem a demagógia, a butaság, az arrogancia és a közhelyesség.
süti beállítások módosítása