HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2008.03.09. 23:58 gurkaserpa

Néha visszajönnek 1. - The Kills

Címkék: the kills

Ha most idelinkelném a Last.fm profilomat, az utóbbi időben általam gyakran hallgatott zenekarok listája alapján akár 2003-at is írhatnánk. Mostanában jelentet meg ugyanis új lemezt a kétezres évek legelejének titkos és kevésbé titkos favoritjai közül jópár, pl. a Dirtbombs, Adam Green, a Clinic és a The Kills. Mivel a többségük nem hogy nem okoz csalódást, de kimondottan erős anyaggal rukkolt elő, érdemes velük foglalkozni. A Kills-szel kezdjük.

Gyorsan letudnám a sztorizást: a lány amerikai, a csávó angol, találkoztak, kazettákat küldözgettek egymásnak, majd bandát alapítottak, kiadtak két lemezt, közben meg a fickó szakított Kate Moss nevű barátnőjével. És most következzék a lényeg.

Ebben a zenekarban az a jó, (vigyázat, közhely következik!) hogy úgy emlékeztetnek egy csomó mindenre, hogy közben eredetiek bírnak maradni. Itt van például az énekes csaj, VV (Alison Mosshart), aki a rockénekesnőkkel kapcsolatban szinte minden egyes esetben előrángatott két anyakirálynő, Patti Smith és Debbie Harry legjobb tulajdonságait ötvözi magában. Egyszerre játssza a robbanékány punkistennőt és a jéghideg new wave dívát, és ezt a két szerepet a mostani, Midnight Boom c. lemezre sikerült tökéletesen elegyíteni, ahogy a másik tag, a Hotel művésznevű Jamie Hince is most érte el dalszerzői pályafutásának csúcsát, egyszóval ezen a lemezen minden egyben van.

A Kills-szel ugyanis eddig az volt a bajom, hogy bár kétségkívül meg volt bennük a potenciál, hogy kurvajó dalokat írjanak és egy Yeah Yeah Yeahs-hez hasonló igazán dögös zenekarrá váljanak, a korábbi, főként a Velvet Underground, PJ Harvey és különböző post punk bandák által ihletett lemezeikről mindig hiányzott nekem valami. Megvolt már a mocskos, bluesos gitár akkor is, meg a minimál hangszerelés, meg Hotel VV karizmatikus előadásmódját remekül kiegészítő, leginkább Bowiet és Lou Reedet idéző dünnyögése, de hiányoztak a jól megírt, egyszerű ám hatásos számok. Mindig vártam, hogy na, majd most, igen most, de aztán nem jött semmi és kicsit csalódottan fejeztem be az eddig legjobbnak tartott No Wow-t is.

De nem úgy a Midnight Boom! Ez a lemez slágeres, ellenállhatatlan és cool. Már a korábban kiadott kislemezek, a kísérteties U.R.A Fever és a diszkós Cheap And Cheerful sokat sejtettek és hát sikerült is megfelelni az elvárásoknak. Az átlagosan három perces dalok tele vannak ötlettel és élettel, és a hangszerelés is ügyes: bár a számok alapja mindig a gitár+ének+dobgép, nincs hatásvadász gitárgerjesztés, vagy primitív csörömpölés, csak jól elhelyezett, túlzásba nem vitt zajok és puttyogások. A színvonal egyenletesen magas és a változatosság is biztosítva van. Kapunk bájos noise popot (Last Day Of Magic), csajpunkot (Hook And Line), Fall-utalást (Alphabet Pony) és akkor még a kedvencemről, az energikus Tape Songról nem is beszéltem. Egyszóval erős anyag, na, mindenki szerezzen magának egy jó napot és hallgassa meg.

5 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr89373495

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: superior coin 2018.12.20. 22:33:15

A nárcisztikus és a borderline rettenetes szerelme - Chez DuBarry

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.03.10. 13:16:16

Nabassz, most akartam róluk írni én is :) Meg is hallgatom még egyszer a Midnight Boomot.

gurkaserpa 2008.03.10. 17:19:51

két napon belül te vagy a második, aki ilyet ír és szerintem ez hülyeség. mármint nincsenek leosztva a zenekarok, mindenkiről írjon mindenki. nem kell itt problémázni

gus · http://gus.freeblog.hu 2008.03.10. 21:06:21

most az új portishead, a hercules & love affair és a yoav mellett nálam is ők a legtöbbet hallgatott zenekar. nagyon odatettek ezzel az új albummal.

fatamorgana 2008.03.10. 22:47:53

ápr.5-én bécsben /flex/ megcsodálhatok!

Thom Yerk 2008.05.12. 23:54:27

na, épp most szerettem bele a tape songba. a többivel nemtudom mi lesz még.
süti beállítások módosítása