HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2007.11.13. 14:59 csoo

Last Minute

Címkék: pissed jeans the antlers coconut records yeasayer

Nem tudom, ki mennyire fogékony még új zenékre, mert én picit már fáradok így az év vége felé. De még mindig bele lehet botlani nagyszerű dolgokba, és azt hiszem érdemesebb átrágni magunkat pár dolgon, mert így elkerülhetjük minden zenebuzi rémálmát, vagyis azt, hogy egy remek idei albumot csak jövőre fedezünk fel magunknak!

A legelső ilyen "banda" a Coconut Records, amire Stereomackó már réges régen felhívta a figyelmemet, de csak mostanában jutott el igazán az agyamig, hogy a Nighttiming egy hibátlan poplemez. Az albumon jó néhány ismertebb együttes (Incubus, Rooney) zenésze szerepel, de a Coconut Records egyetlen állandó tagja tulajdonképpen csak Jason Schwartzman. Azt hiszem, ő leginkább csak filmekben tűnt fel eddig, pl. játszott az I ♥ Huckabees-ben, amit én mondjuk inkább csak végigszenvedtem, mintsem végignéztem. (Viszont van egy új filmje is, a Darjeeling Limited, ami már jóval értékelhetőbbnek tűnik a trailer alapján.) Schwartzman egyébként még azoknak lehet ismerős, akik figyelemmel kísérték a dizájner ruhákba öltözött amerikai fiatalok konstans szenvelgését (=Narancsvidék), ugyanis egy ideig ő volt a főcímdalt előadó Phantom Planet dobosa. Szóval a Nighttiming egy viszonylag rövid album, tele könnyed, erőlködéstől mentes, szórakoztató dalokkal, melyekről nekem a Weezer, a Beatles, a Shins, az of Montreal meg ki tudja még mik jutottak eszembe. Igazából olyasmi lemez, amire azt szokták mondani, hogy tipikusan tavaszi/nyári hangulatú, viszont pont emiatt kifejezetten jól esik hallgatni ebben a nyomorult időben.

myspace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akárhány véleményt vagy kritikát olvastam eddig a Pissed Jeans-ről, szinte sosem felejtették el negatívumként megemlíteni a nevüket. Merthogy szép fordításban kb. azt jelenti, hogy összepisált farmernadrág. Szerintem viszont zseniális a névválasztás. Meg hát egy alapvetően sludge-noise-post hardcore-indie-punk zenét játszó bandához, ami ráadásul nem is veszi magát túl komolyan, nem hiszem, hogy valami illedelmes mosolyra késztető név illene. A Hope for Men című második nagylemezük a passzív feszültségoldás tökéletes eszköze, ugyanis garantálom, hogy a zajos ordibálás hallgatása közben minden ellenünk vétkező meglakol. Legalábbis gondolatban. A kiadó oldaláról le lehet szedni két dalt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nagy kaszabolástól kimerülve pedig le lehet dőlni, és meghallgatni az Antlers-től mondjuk akármit. A 21 éves Peter Silberman-nek az Attack of the Universe a második nagylemeze, de eddig néhány EP-je is megjelent, melyek legalább ugyanolyan jók, ha nem jobbak, mint ez a második album. Stílusa főleg folk, de az ambient is bele van keverve a dologba, amihez még hozzáadódik a kellemesen visszafogott énekhang. Ha valaki szereti a Microphones-t, akkor nagy valószínűséggel ezt is fogja. Az albumot itt teljes egészében streamelve meg lehet hallgatni, az EP-ket pedig legálisan le lehet tölteni itt. Külön felhívnám a figyelmet a Cold War címűre (amin egy Beach House cover is megtalálható), és a különösen jól sikerült My Bloody Valentine feldolgozásra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha valaki már elgondolkodott azon, milyen stílus születhetne a TV on the Radio és mondjuk az Animal Collective összeolvasztásából, akkor a perverz fantáziálást felválthatja perverz hallgatózásra, ugyanis a brooklyni Yeasayer-nek sikerült ezt összehozni. Nemrég jött ki az All Hour Cymbals nevet viselő bemutatkozó lemezük, melyen a szintipopot indie felől megközelített világzenével ötvözik. A hangzás dinamikus, a stílus meg maximálisan eklektikus. Az oldalukról pedig le is tölthető az album két legjobb száma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr100227792

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ursula · http://16maybeless.freeblog.hu 2007.11.13. 15:18:58

Jo otletek! Coconut Records nagyon jo. Es az album elso szamaban Zooey Descanel enekel.

En is ajanlok:
The Bowerbirds - Hymns For A Dark Horse
A Sunny Day In Glasgow - Scribble Mural Comic Journal
Handsome Furs - Plague Park
The Busy Signals - s/t
Times New Viking - Present The Paisley Reich

gyurmapok 2007.11.13. 20:30:57

én még ajánlok valamit.
próbálok nem csak az én zenei ízlésemre gondolni, és ez talán passzol ide is:
The Heavy - Great Vengeance And Furious Fire

rolo tomasi · http://www.orias.freeblog.hu 2007.11.15. 11:50:14

A The Heavy lemez az év egyik legjobbja szerintem is.Erősen ajánlott anyag.
www.youtube.com/watch?v=12aWPQyfL8c

Csaba 2007.11.15. 17:46:40

dizájner ruhákba öltözött amerikai fiatalok konstans szenvelgését (=Narancsvidék)... ööö... hogyhogy nem gondoltál rám, amikor ezeket a sorokat leírtad??!!! :OO
Köztünk mindennek VÉGE!!! LETILTÁS!! :DDD

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.11.15. 21:21:08

a Handsome Furs nekem is tetszett. a Bowerbirds lemez meg ezer éve megvan, de most már akkor tényleg sort kerítek rá.

egyébként köszi a tippeket mindenkinek, jöhetnek még!

Csaba: blogolásban nincs barátság :D (na de akkor lábjegyzet: S. Csabára való tekintettel a leszólás nem vonatkozik Seth Cohen-re.)

ursula · http://16maybeless.freeblog.hu 2007.11.16. 08:47:23

OK csoo, kovetkezo kor:

Ola Podrida - s/t
Woods - At Rear House
Parts & Labor - Mapmaker

gyurmapok 2007.11.16. 17:04:44

ez a két lemez is érdemel egy esélyt (bocs csoo hogy mindig a ninja tune-os dolgaimmal zaklatlak, de ezek nem olyanok mint amire gondolsz:D )
The Dragons - BFI
Fink - Distance And Time

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.11.16. 18:49:49

igen, Ola Podrida plusz egy szavazat. a többit nem ismerem, megint köszi mindenkinek.

még beugrott két lemez:
Phosphorescent: Pride (Bonnie 'Prince' Billy stílus, hihetetlenül jó. a Wolves című szám meg simán az év legszebb dala)
Eric Copeland: Hermaphrodite (Panda Bear dallamos zaj megfelelője)

Wurlitzer Vilmos · http://hombre.blog.hu 2007.11.17. 11:05:26

Parts n Labor - mapmaker kap még egy szavazatot, ellenállalhatatlan hangkavalkád, egy idézet a playlouderről róluk: "It's like everything from Secret Machines to prime Trail of the Dead but with totally awesome tunes."

Zser 2007.12.12. 20:30:02

Schwartzman úgy néz ezen a képen, mint Adam a miért éppen alaszkából...
Ajánlanék én is:

Friendly Fires -Paris:
www.youtube.com/watch?v=TSdeDJUxF-0

Laura Marling:
www.youtube.com/watch?v=XOYZwQ8-FEE

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.13. 01:30:20

régen mindig Ed-et tartottam a legjobb arcnak, de mostanában újranézve a részeket elbizonytalanodtam, hogy lehet, mégis Adam az.
szerintem ezt a Friendly Fires klipet láttam félálomban a múltkor, és asszem nem is írták ki a címét, pedig tetszett. meg a Laura Marling se rossz. köszönet!

Zser 2007.12.13. 18:28:04

Pedig le mertem volna fogadni, hogy Chris rajongó vagy:)
Az új Citay hogy tetszik?

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.13. 20:43:10

hát egyértelműen ő volt a legjobb pasi benne, de azt hiszem, nekem néha már túl nyálas volt.

nemhogy az újat, de még úgy általában a Citay-ről sem hallottam. nem tudom, ez mekkora hiányosság, de ha szerinted nagy, akkor pótlok.

Zser 2007.12.14. 16:24:44

Citay: érdemes meghallgatni, kiváncsi lennék más véleményére is. Olyan mintha a grizzlybear és mikeoldfield szerelemgyermeke lenne. Néha úgy érzem, hogy nagyon vékony vonal választja el a cikitől (főleg a gitárhangzás), néha meg zseniális. Igazából csak egyben érdemes hallgatni az albumot, uh számot nem ajánlanék.

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2007.12.16. 09:38:46

na, meghallgattam. igaz, csak egyszer ment végig, de elsőre nem sikerült lenyűgöznie, bár tényleg nem rossz. a pszichedelikus beütés meg az énekes számok pl. kifejezetten tetszettek, csak az instrumentális darabok egy idő után valahogy a hátam mögé csúsztak, és csak olyan kellemes háttérzene lett belőlük. de az is lehet, hogy csak én nem voltam éber ehhez, mert elég későn hallgattam :)

Zser 2007.12.21. 11:29:50

Érdemes párszor nekifutni, főleg elalvás előtt könyvvel.
Yeasayer pedig zseniális.
süti beállítások módosítása