HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2008.03.31. 10:00 csoo

Második természet

Címkék: folk pop retró videó seattle fleet foxes

Újból bebizonyosodott, hogy - akármilyen hülyén hangzik - a jól megírt daloknál nincs, és nem is kell jobb ajánlólevél. A Band of Horses, Grizzly Bear, Midlake és My Morning Jacket hangzását a lehető legjobban ötvöző Fleet Foxes megmutatja, hogy Seattle-ben van élet a grunge után is.

Robin Pecknold énekes először a radioheades ateaseweb.com fórumán tűnt fel a róluk szóló topikban, és rögtön azzal indított, hogy nagyon szívesen feltöltené a nagylemezt, ha már ő is olyan sokszor töltött le arról az oldalról jó zenéket, de sajnos neki nincsenek meg a számok mp3-ban. Abban mondjuk nem vagyok biztos, hogy a kiadó ezt túlságosan díjazta volna, mindenesetre maga a gesztus, a reakciók az ott feltett kérdésekre és a végeláthatatlan hálálkodások mind arról árulkodnak, hogy a fiatalon jött siker (Pecknold 21 éves) az arcuk helyett inkább csak az ott található szőrzetet növesztette.


Innocent Son (akusztikus)

Később egyébként tiltakozott a szent és sérthetetlen nagy elődökhöz hasonlítás ellen, mondván nem hogy ők, de senki más nem fog olyan jól vagy jobban énekelni, mint például a Beach Boys. Ettől függetlenül a számokból kihallatszik a 60-as, 70-es évek popzenéje, vagyis a szüleik kedvencei (Simon & Garfunkel, Joni Mitchell stb.) iránt érzett nosztalgia. Az első anyaguk egy régebbi, teljesen vállalható dalokkal teli EP, amit állítólag 17 éves korukban írtak, de ami végül felkeltette a Pitchfork érdeklődését, az a Sun Giant című EP volt. Állítólag a Sub Pop soha nem küldött nekik promóciós példányt, mégis írtak róla, ráadásul igencsak elismerően.

Azóta persze kiszivárgott a júniusra tervezett, de érdekes módon az EP-nél hónapokkal korábban felvett nagylemez is (Fleet Foxes), mely egy szép, meleg nyári napot foglal magában napfelkeltétől (Sun It Rises) naplementéig (Oliver James). Az alapvetően gitárra épülő dalokat a bendzsó és a mandolin teszi különlegessé, az ének részbe pedig általában mindenki beszáll, amitől az egész visszhangosan telt lesz. A végeredmény a klasszikus déli rocknál a folk miatt lágyabb, de a klasszikus folknál jóval dinamikusabb és monumentálisabb. Továbbá elég erős a ritmusszekció is, így hálistennek sikerül nem belesüppedniük a néha elkerülhetetlen andalgásba.

A mostanában túlságosan előtérbe került szintetikus zene mellett a Fleet Foxes kellemes, természet-, de leginkább emberközeli hallgatnivalóval állt elő, ami önmagában még nem garantálja a halhatatlanságot, mindenesetre az irányában tett első lépés több mint bíztató.

[mp3] Mykonos (az EP-ről)

[mp3] White Winter Hymnal (az LP-ről)

A fenti akusztikus sorozat többi része és a hozzá tartozó mp3-ak/mp4-ek itt megtalálhatóak.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr47402191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zser 2008.04.07. 23:55:12

Rengeteget hallgatom az ep-t, bár pont az Innocent Son-nal nem vagyok megbarátkozva. Egyébként zseniális zene, és szerintem rádióbarát is, petőfirotációba legalábbis simán beférne pl a Mykonos.
És vess meg, de nekem néha a 80as évek u2-ja is eszembe jut néha a dalokról.

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2008.04.08. 13:30:19

az EP-ről tényleg lelóg, legalábbis nem nagyon illeszkedik se tempójában se hangulatában, de attól még jó dal, persze nem egy sláger.
U2: hát nem tudom, mindenesetre ha a 80-as évekről van szó, akkor annyira nem tiltakozom :)

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.05.14. 18:57:41

Most kezdtem el hallgatni az EP-t, de ez valami balzsam a szívnek.

Zser 2008.05.17. 10:57:50

Az albumról is lehetne vmi szösszenet. Elsőként kies hazánkban.

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2008.05.18. 10:14:09

megszámoltam, volt róla 4 mondat. ez kimeríti a szösszenet fogalmát, nem? :))) mondjuk én örülnék a legjobban, ha megint elő lehetne őket húzni, de hát egyelőre nincs semmi újdonság.

Zser 2008.05.18. 14:48:35

jaja amikor elküldtem utána láttam, hogy volt ez a bizonyos 4mondat...:)

söcsö · http://musicismyradar.blog.hu 2008.06.11. 12:28:07

Gyönyörűséges a lemez. Beach Boys az erdei tisztáson. :)
A White Winter Hymnal pedig az év egyik legszebb dala eddig, szöveggel együtt.
süti beállítások módosítása