HTML

New Kids On The Blog

newkidzontheblog [at] gmail.com

Friss kommentek

  • fűrészpor: érdekes... (2009.12.09. 12:07) Ready, able
  • csoo: látom, mást is megvisel a meleg, lol. (2009.07.27. 08:13) Izzadásgátló mix újdonságokkal
  • Thom Yerk: na én pont epvel kezdtem, de előszedtem a két albumot is ami nagyon kiesett a figyelmemből, de azo... (2009.07.08. 15:27) Nem ciki
  • söcsö: Nemrég láttam én is, nagyon vicces sztem. :) Egyébként nekem ez a dal jobban tetszik, mint a Rain ... (2009.06.26. 22:34) To Clean
  • pat brit: szerintem viccesek a háttérben vonagló idióták. illenek az előtérben zenélő idiótákhoz. (2009.05.11. 04:16) Letterman

Címkék

Címkefelhő

magyar poptimizmus

2008.04.24. 08:30 csoo

Hát ez beteg

Címkék: videó los angeles klip health zaj cat power donaufestival the melvins

Amikor azt hiszem, hogy ennyi idő után már végleg rátehetem a fedőt 2007-re, akkor természetesen kiderül, hogy nem, mert még mindig van pótolnivaló.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érzelmes folk ide, vidám indie pop oda, sokszor nálam ami már elsőre betalál, az a gyomrot és fejet célba vevő, pszeudo törzsi zajongás. A Crystal Castles közeli, de komolyabban vehető Health a No Age-hez hasonlóan az elég termékenynek tűnő, Los Angeles-i Smell nevű kult klubhoz tartozó színtérből nőtte ki magát, tavalyi nagylemezüket is ott vették fel. A noise egyik szépségét jelentő kiszámíthatatlansággal nagyon ügyesen élnek, úgyhogy a gyors és éles váltásoktól az album kap egy furcsa, de nem követhetetlen vagy zavaró dinamikát, főleg hogy a megkínzott gitárok és szintik közt a kifejezetten primitívnek tűnő de brutális erővel megszólaló dobok mindig rendet vágnak (a legjobb példa erre a Crimewave). A széteffektezett halálsikolyokon kívül hallható valami énekszerűség is, ami sokszor olyan, hogy Jake Duzsikot a zajmámoros (és viszonylag torzításmentes) pillanatokban össze is lehetne téveszteni Angus Andrew-val (Liars), de egyébként maga a Health is megidézi a Drum's Not Dead-et. Az első tömb lehengerlő töménységének (a lemez kb. fele) ellenpontja a második blokk lazasága, a kettő közti bár inkább az utóbbiba átcsúszó átmenetet pedig pont jól ragadja meg a(z) //M\\. A 28 perces anyagnak legalább két hallgatás kell: az első a "na ez meg mi a franc volt?" élmény miatt, a második pedig azért, hogy rájöjjünk, bármi legyen is ez, jól hangzik.

Jó minőségű élő felvételek itt.

Elérhető közelség: május 2-án fellépnek a Donaufesten, amit én már sajnos nem fogok látni, de ha valaki arra jár, ne hagyja ki. És ha már szóba került a fesztivál, akkor sajnálatos hír, hogy ápr. 30-án mégsem lép fel Cat Power. Helyette Melvins lesz.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://newkidsontheblog.blog.hu/api/trackback/id/tr61436266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.04.24. 10:41:37

imádom, hogy a HEALTH album 30 másodpercnyi csönddel kezdődik, hogy aztán fél órán keresztül folyamatosan zajongjon.

amúgy érdemes belenézni a pitchforktévés élő felvételbe, élőben nagyon röhejesek, ahogy vonaglanak és metronómként sikongatnak.

csoo · http://newkidsontheblog.blog.hu 2008.04.24. 13:11:33

valamiért nem akarta megjeleníteni a beszúrt videókat, úgyhogy maradt a linkelés.
egyébként olvastam valahol, hogy a koncertjeik régen 10 percig tartottak, de mostanában akár 20 percet is játszanak :DDD

Thom Yerk 2008.04.24. 19:55:16

bazmeg. ez eszméletlen. azért nekem már sok :D nem vagyok mondjuk akkora noiseos, sonic youthból a poposabb rather ripped jön be, de...érdekes, na.

kollegista 2008.04.25. 14:59:30

Sziasztok!

Zsigó Dávid vagyok, küldtem egy üzenetet a blog.hu rendszeren keresztül, de aztán rájöttem, hogy azt nem biztos hogy elolvasátok. (én sosem olvasom), szóval szakdogát írok, és a segítségeteket kérném benne, mert a ti és a hozzá hasonló blogokról írok, és interjúzni szeretnék a szerzőkkel. 20 perc, skype vagy cset, ahogy neketek jó.
Van még pár infó a belő üzenetes levelemben.

előre is köszi
Dávid

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.05.18. 17:45:44

05-26 Vienna, Australia - Arena

No Age/HEALTH

nem megy egy blogküldöttség?

gurkaserpa 2008.05.19. 02:00:06

de megy, csak egy ajtóval odébb, a Dinosaur Jr-ra

gurkaserpa 2008.05.19. 08:26:41

jaés az ausztriai viennába

csoo 2008.05.19. 12:56:58

én itthon fogok sírni. na nem a Dinosaur Jr. miatt.

gurkaserpa 2008.05.27. 13:37:06

Végülis csak besurrantam mindkettőre. a HEALTHből úgy 3 számot láttam, az tényleg elég beteg volt, bár továbbra is áll a véleményem, miszerint ez 20% zene, 80% műmájerség.
A No Age utolsó két számára értem be, persze az jó volt, mert odavagyok a pici klubokban, 40-50 ember előtt előadott r'n'r-ért, de még mindig nem látom, miért kéne hanyattesni tőlük.
süti beállítások módosítása